Cifrele şi metoda noastrã de ĩnvãţare!!!

 Nu mi-am propus sã transform copiii ĩntr-un ştiu tot pãnã la 7 ani. Vreau sã se bucure de copilãrie,de clipã,de joacã,de viaţã. Nu vreau sã-i ĩncarc cu teorii şi legi. Nu vreau sã le stric spiritul natural al creativitãţii,al ĩnvãţãrii. 
Ştiu cã modul de predare şi cerinţele şcolare au evoluat ca un vârtej. Dar mai ştiu şi cã dezvoltarea creierului şi-a pãstrat aceleaşi funcţii şi aceiaşi stimuli.
Eu cred cã cel mai bun partener al ĩnvãţãrii este jocul. Jocul nu este doar un joc. El este un limbaj de exprimare,de conectare,de stimulare,de transformare. Jocul este bagheta magicã care transformã coşmarul ĩn minune. Educaţia preşcolarilor nu este o excepţie.
Cam pe la 2 ani am ĩnceput sã le arãt cifre,sã le numesc. De auzit le-au auzit mult mai devreme. De ex.când urcam sau coboram scãri tot timpul le numãram şi apoi numãrau şi ei.  
Le desenam cifre mari pe foi A4 şi le dãdeam sã le coloreze.
Apoi le-am fãcut un joc de asociere al cifrelor. 

Pentru mine este important ca ei sã ĩnţeleagã de ce unu este unu,iar nouã este nouã. Nu mi-am dorit doar sã le cunoascã şi atât.  Astfel,le-am creat un nou joc cu capacele de la sticlele de plastic. Foarte interesant şi foarte explicativ acest joc.
                                  Eu am desenat cifrele şi cercurile,iar ei trebuiau sã punã capacele pe cercurile desenate. Recomand sã fie pãrintele alãturi la aceastã activitate,ca sã-i rosteascã copilului cifrele pe care le ĩmbracã. Dar au fost şi dãţi când i-am lãsat doar sã le punã ĩn cercuri,cum ĩşi doresc ei.
Am mai fãcut puzzle din cifre.
Aceastã activitate ĩi ajutã sã ĩnţeleagã cum aratã aceste cifre,pentru cã e una sã le vezi desenate şi alta sã le formeze ei.
Apoi am numãrat maşini,acestea sunt fişele lor preferate)))

Au numãrat maşinile,dar mai des tot numãratu' se termina c-o poveste. Unde se duce maşina galbenã,de unde vine cea albastrã,cu cine se joacã maşina violetã şi tot aşa😂😂😂
Le-am mai fãcut un joc de asociere,de data asta trebuiau sã lipeascã cifrele cu clei şi sã termine desenul)))


Cam pe la 3 ani am ĩnceput sã scriem cifrele. Nu,nu pe foi,pe...sare)))
Nu vã impacientaţi foarte tare. Cifrele sunt scrise de mine,dar au scris şi ei,doar cã n-am apucat sã fac poze)))
Acum,am ajuns la o nouã etapã. Nu e nimic nou,doar cã e o formã nouã de prezentare. 

Vreau sã vã spun cã ei ĩncã nu recunosc toate cifrele,le scriu cu capu'n jos ( zãu cã nu ştiu de ce),dar nu-mi fac griji. Eu sunt convinsã cã ĩn mintea lor este mai multã informaţie decât aratã ei. Pentru mine conteazã sã rãmânã-n ei bucuria şi curiozitatea de a ĩnvãţa.
Vã mai spun cã toate modalitãţile noastre de a ĩnvãţa nu le-am exersat ĩntr-o lunã. E cam un an şi jumate de când am ĩnceput şi ĩncã ne jucãm cu fiecare din metode!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții