Chişinăul în haine de sărbătoare!!!

Prima întâlnire cu tine a fost în clasa a 5, m-ai impresionat la prima vedere. Tu aveai semafoare, pe care le văzusem doar în abecedar, pe străzile tale circulau " autobuze cu pachioaşte ", văzusem doar la televizor şi eram tare curioasă la ce folosesc acele curele, când tanti Lida( ghidul meu) îmi spusese că se numesc troleibuze şi merg cu lumină, mai tare mi-a întunecat mințile, dar timiditatea mea în plină înflorire m-a făcut să nu mai cer explicații.
Ce învingătoare mă credeam când am trecut drumul prin subterană, parcă ieşisem dintr-un tunel, victorioasă după vreo luptă. Mergeam la circ!!! Cred că atunci m-am îndrăgostit de tine, tu erai oraşul din cărți, erai luminos, aveai elefanți adevărați...oraşul la care am început să visez. Despărțirea de tine a fost dureroasă, dar şi aşteptam cu nerăbdare să le povestesc părinților, surorilor, mai ales colegilor, despre tine, să le arăt în carte clovni şi să le spun că i-am văzut pe-adevăratelea, că tu ai de toate, cât eşti de frumos.
Apoi, drag Chişinău, după 9 ani m-am reântors la tine, îți dăruiam zâmbetele mele, visurile mele,mândria mea. Cred că mai fericită ca atunci când în buletin, la cazarea în căminul studențesc,mi-au pus ştampila cu viza de reşedință în Chişinău nu am mai fost vreodată. Am început să visez să am o casă a mea aici la tine acasă, să nu te părăsesc, să nu mă alungi, să-mi oferi un viitor!
Drag Chişinău îți mulțumesc că mi-ai transformat visele în realitate, mi-ai oferit o casă a mea, mi-ai dat un viitor, nu aşa plin, dar sunt mulțumită de atât; visurile nu mi le-a luat nimeni, aşa că visez mai departe.
Te ştiu în toate anotimpurile, te ştiu în toate zilele, eşti înfloritor primăvara, vara eşti distractiv,toamna eşti doldora de roade, iarna eşti luminos ca niciodată şi chiar nu are importanță dacă pe alocuri luminezi mai econom, eşti frumos întotdeauna şi-ți schimbi des veşmintele de sărbătoare. Eşti foarte primitor, eşti provocator, nu mai ştiu când apuci să dormi pentru că eşti în continuă mişcare. Mi-a plăcut întotdeauna să te descoper altfel, paşii mei m-au dus de multe ori prin locurile tale frumoase, dar murdărite de oameni şi te văd trist...plângi când ți se taie din verdele sănătos, când ți se poluează frumusețea, când aruncă în tine cu chiştocuri şi batjocură...doar nu eşti vinovat că te scumpeşti european, că la cârma ta nu mai sunt oameni oneşti şi îndrăgostiți de tine.
Eşti veşnic şi asta te innobilează la gânduri mărețe şi la idealuri înalte şi ştii că totul va fi bine într-o zi...
Nu ştiu ce mă aşteaptă, dar mi-ar fi greu să te schimb vreodată...tu atâtea mi-ai dat...tu eşti atât de frumos...vreau să-ți spun ceva:  tu eşti oraşul meu!
La Mulți Ani prietene!!!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

"Teleneşti, ĩţi ducem faima!" a ajuns ĩn Irlanda. Avem o ediţie femininã. Astãzi ne mândrim cu Ana Chihai!!!

Interpreta Aurica Cordineanu își deschide sufletul în cadrul proiectului "Telenești, îți ducem faima!"

Cele mai importante întâlniri ale vieții